16. 02. 2011.

Sudar Titana – Ducati Diavel i Yamaha V-Max !

Power cruiseri današnjice, Titani među motociklima – veliki, moćni i sa obrtnim momentom koji kao da pokušava da vam slomi vrat.
Skupi su, žedni, teški, opasni, nezgodni za upravljanje i ne baš praktični… zašto bi onda iko želeo da takav motor ?!
Reći ću vam zašto – to je zato što logika i zdrav ratum nemaju nikakve veze sa strašću prema motociklima. Ako bismo pitali zdrav razum i logiku da se izjasne, industrija motocikala bi verovatno propala. Motori su ovde zbog strasti, vetra koji nam šiba po grudima, uzbuđenja, osećaja sreće i želje za ultimativnom slobodom. Znate, nije naša inteligencija ono što pokreće svet, sva naša pamet, logika i zdrav razum samo su alat, alat koji u službi ljubavi, strasti i radoznalosti koje nas teraju da idemo dalje, više, brže… sećate se one rečenice kojom počinje svaka epizoda Zvezdanih staza - “to boldly go where no man has gone before!”. Obožavam zvezdane staze! ;)
vmax_diavel_1



Share : 

Samo da raščistimo, ovde se ne radi o profesionalnim motorima za drag takmičenja ili profi motorima za stazu, ili o bilo kakvim motorima koji nisu u serijskoj proizvodnji. Ovde se radi o motorima koji se danas proizvode i distribuiraju širom sveta, motorima koje svako može da kupi… tj. svako ko ima dovoljno love! Ili još bolje – svako ko ima dovoljno petlje! OK, sad je sve jasno! :)


Mi obožavamo ove skupe, žedne, opasne, teške za upravljanje i nepraktične motore! Volimo ih jer čine da se osećamo živima!

Pa koji su to Titani među motorima današnjice ? Dva najbolja koja se mogu kupiti, a rekao bih i dva najvoljenija, su novi Ducati Diavel i Yamaha V-Max, koja je predstavljena pre dve godine. Dva vrlo različita motora, iako na prvi pgled vrlo slična.

Yamaha (Star motorcycles) V-Max je legendarna! To je motocikl sa istorijom i slavnim precima! Oduvek je spadala među najbrže mašine na pravolinijskoj putanji, čuvena po debelim tamnim linijama koje ostavlja na asfaltu! To nije motor za svakoga – ona zahteva iskustvo i sigurne ruke, i svakako traži da duboko poštujete njenu ogromnu snagu. Ako je ne poštujete, ugrišće vas, a grize kao pitbul! Ukoliko sam dobro upoznat, V-Max je jedini cruiser danas kojeg krasi V-4 mašina. Za cruisera, pa čak i za power cruisera, njen pogon se može nazvati super sportskim – 1697 kubika, sa elektronskim ubrizgavanjem, vodom hlađeni V4 DOHC, sa četiri ventila po cilindru. Zver isporučuje 200 KS (147.1 kW) uz monstruozni obrtni momenat od 166.8 Nm. Zamislite blago smirenu, ali uvećanu mašinu Suzuki Hayabuse ili Kawasakija ZX14, ali još bolje od toga. V-Max je impresivan motocikl – pravi Titan među motorima.

A sada, najnovije čudo iz Dukatija. Da ste pre dve godine nekome spomenuli da se Ducati sprema za proizvodnju power cruisera, verovatno bi bili ismejani. Ali kakva je to mašina! U stvari, čak i nije jasno da li je novi Ducati Diavel nekakva sportska krstarica ili nešto dosad još neviđeno. OK, ali ajde da ga zasad svrstamo među power cruisere. Mnogi novinari su ga već proglasili za Fajerblejda među cruiserima i postoji dobar razlog za to. Sećate li se vremena kad se pojavila prva verzija Honda Fireblade ? Bila je vrlo ubedljivo najlakši, najkompaktniji i najokretniji sportski motor ikad viđen. Bila je oštra poput mača, a i još uvek je – samo sada ima više nego ozbiljnu konkurenciju. Ducati Diavel je uradio istu stvar među power cruiserima. On ima najbolji odnos mase i snage, oslanja se na najmoderniju tehnologiju, ima superiorne kočnice i vrhunsko oslanjanje. To je power cruiser sa genima trkačkog motora. Diavelov Testastretta 11° 1200cc V-Twin motor proizvodi 162KS i kolosalni obrtni momenat od 127.5Nm. Poput V-Maxa i njega odlikuju 4 ventila po cilidnru, DOHC, elektronsko ubrizgavanje i vodeno hlađenje. Ono što ga posebno ističe u kategoriji power cruisera je njegova masa. Njegova težina na suvo iznosi 207kg, što ga čini super laganim za ovu grupu motocikala – možemo samo zamisliti (za sada) kako se fantastično ponaša Diavel sa takvom težinom i sa svojim fantastičnim oslanjanjem. Svi koju sa ga do sada probali bili su impresionirani. Ima toga još; Diavel je opremljen vrhunskom elektronikom koja omogućava izbor između više režima vožnje, slično kao na novoj Multristradi, tu je i vrhunski ABS koji može i da se isključi po želji, kao i sistem za kontrolu trakcije, koji takođe može da se isključi. Sve ovo ga čini sigurnijim i stabilnijim, ali takođe veoma fleksibilnim… i itekako sposobnim.


Poređenje suvih brojeva


Yamaha (Star) V-Max Ducati Diavel
Masa: (Curb) 310.0 kg (683.4 pounds) (Dry) 210kg Carbon: 207kg
Motor: 1679cc liquid-cooled 65° V-4, DOHC, 4 valves/cylinder 1198.4cc Testastretta 11°, L-Twin cylinder, 4 valve per cylinder, Desmodromic, liquid cooled
Prenos: 5 speed, multiplate slipper clutch, Final drive: shaft 6 speed, slipper clutch with self-servo action on drive, Final drive: chain
Snaga: 200 KS (147.1 kW) / 9000 rpm 162 KS (119kW) / 9500rpm
Onrtni momenat: 166.8 Nm / 6500 rpm 127.5Nm / 8000rpm
Kočnice: Front: 2 x 320mm discs; radially mounted 6-piston calipers, Rear: 298mm disc, 2-piston. Front: 2 x 320mm discs, radially mounted calipers. Rear: 265mm disc, 2-piston. ABS as standard.
Gume: Bridgestone radial, Front: 120/70-R18, Rear: 200/50-R18 Pirelli Diablo Rosso II, Front: 120/70 ZR 17, Rear: 240/45 ZR17
Visina sedišta: 775 mm (30.5 in) 770 mm (30.3 in)
Odnos snaga/masa: 0.645 KS/kg (considering curb weight) 0.771 KS/kg (considering dry weight)

Poređenje sirovih podataka i brojeva, u stvari, ne vodi nigde. Oba motocikla su vrlo snažna, moćna i posebna, ali oni nisu motocikli za trkaću stazu, tako da štoperica ovde ne igra ključnu ulogu. Uprkos mnogim sličnostima, moramo priznati da se radi o dvema različitim filozofijama, što znači da će svako odabrati svog favorita na osnovu svojih ličnih opredeljanja, ukusa i filozofije. Oba motocikla su fantastična i ja se ne usuđujem da proglasim nijednog za bolji motocikl. Ako ste prokleto bogati, delite moje mišljenje i sviđaju vam se oba – onda prosto nabavite oba, ja bih to uradio na vašem mestu! ;)

Diavel je više sportski orijentisan, u skladu sa duhom Dukatija, dok me V-Max impresionira ludačkom sirovom snagom i obrtnim momentom. Diavel se trudi da bude kompaktan i lagan, dok V-Maxu to i nije toliko bitno. V-Maxova brutalna snaga je da isprepada prilikom svakog jačeg zavrtanja gasa, ali ćete sa Divelom biti okretniji i više samouvereni. Svakako da je vožnja svakom od njih samo po sebi zadovoljstvo.

Nema drugih motocikala na tržištu koje se lako mogu porediti sa njima. Ako bismo, zvog različitih filozofija, ipak odlučili da ne poredimo njih dva međusobno, osudili bismo ih na totalnu usamljenost. Stoga, učinili smo ih partnerima za vožnju, i koliko god različiti bili – oba se mogu nazvati ultimativnim power cruiserom današnjice. Još ćemo se nagledati raznih poređenja i uporednih testova ova dva motora, budite u toku  i uverićete se!
U međuvremenu, neka svako odabere svog miljenika. Svi kojima se bilo koji od njih nađe u garaži su srećnici… sila je definitvo uz njih! ;)


Nešto za oči
ducati_diavel_2 ducati_diavel_3 ducati_diavel_4 yamaha_vmax_4 yamaha_vmax_2yamaha_vmax_1


Uključite zvučnike ili stavite slušalice! :)



Kako to izgleda na V-Maxu…


… i kako to radi Diavel!

Ali…


Ima još nešto!

Za kraj, mislio sam da ne bilo u redu spomenem još neke motocikle, jer oni definitvno to zaslužuju. Uporedivi ili ne, to su ipak mašine koje su se na neki način istakle. 

Verovatno po konceptu najbliža mašina Diavelu i V-Maxu je Triumph Rocket III. Rocket III je fantastičan i vrlo mišićav motor, koji se ponosi svojim jedinstvenim agreagatom: 2300 kubika iz kojih izvlači 146 KS pri 5750 obrtaja u minutu i obrtni momenat (pazi sad) od 221 Nm pri 2750 o/m. Njegovih 367 kg čine ga vrlo teškim, ali ipak to je fantastičan motocikl i ja sam veliki obožavalac Triumphovih trocilinričnih agregata… prosto da čoveku krene voda na usta. Kad se uporedi sa Diavelom i V-Maxom uviđa se da on već ima dosta godina. Nekako imam utisak da su momci iz Triumpha malo isprovocirani V-Maxom i Diavelom i da se lako može desiti da udare repliku, i to u skorije vreme. Triumph me dosad nikad nije razočarao, pa se nadam da neće ni sad. Jedva čekam njihovu viziju ultimativnog modernog power cruisera.
triumph_rocket_III_2 triumph_rocket_III_1


Kawasaki Vulcan 2000 je još jedna čuvena krstarica. Više nije u standardnoj ponudi na evropskom tržištu, i čini mi se da će uskoro potpuno da se povuče sa tržišta. Nadam se da Kawasaki priprema novog, modernijeg naslednika. Vulcan 2000 svoju slavu najviše duguje jednoj činjenici – opremljen je najvećim V-2 agregatom od svih motocikala koji su trenutno u serijskoj proizvodnji. Ogromni V-Tvin zapremine 2053 kubika isporučuje masivnih 196 Nm pri 2800 o/m , ali treba reći da je sve na njemu masivno, možda i previše - težak je oko 340kg, a u poređenju sa ostalim ovde spomenutim motociklima pati i od nedostatka konjskih snaga. Njegovo vreme je prošlo, ali nadamo se da će nas Kawasaki iznenaditi nečim novim i posebnim u ovom segmentu. Vulcan 2000 još se uvek drži na USA tržištu, ali u nekoj vrsti turing verzije koja je još teža.
kawasaki_vulcan_3 kawasaki_vulcan_1


Boss Hoss motocikle, zbog njihove neponovljivosti, nisam mogao da preskočim, ali iskreno, ja ne bih znao šta da radim s tim čudima. Oni se definitvno ne mogu staviti ni u jednu kategoriju. Nisam čak ni siguran da se mogu staviti u garažu nekog malog gradskog automobila. S druge strane, to su verovatno i hteli da postignu. Fabrika Boss Hoss Cycles je odlučila da proizvodi najveće motocikle koje možete kupiti na otvorenom tržištu. Zbog veličine i snage njihovog agregata ovi motocikli su morali da budu spomenuti ovde; Boss Hoss motori zaista spadaju među Titane! Ako niste upoznati sa Boss Hoss motociklima, onda vam predlažem da pre nego što nastavite sa čitanjem sednete. Ovi monstrumi su opremljeni vodom hlađenim V-8 agregatima kapaciteta 6200 kubika !! Ne nije greška, imali su oni u ponudi čak i nešto veće mašine. Pogon je predimenzionisan čak i za automobile. Sudeći prema ovim podacima, ovo bi trebalo da budu agregati za vrhunske sportske automobile, a bez problema mogu da se koriste i u kamionima. To u stvari i jeste automobilski motor, proizvod je fabrike General Motors i najčešće je korišten u vozilima američkog Chevroleta. Monstruozna snaga od 445KS pri 5750 obrtaja u minuti i obrtni momenat od preko 600Nm pri 4750 o/m jednostavno su previše za bilo kakav motocikl. Za većinu ljudi nije preporučeno da sedaju na ovaj motor. Sem enormne snage, ovaj motor je i enormno težak za svakodnevnu upotrebu. Težina iznosi preko 500kg, što skoro da može da se poredi sa najmanjim automobilima. Pitanje za one koji pokušavaju da ga voze je ko tu u stvari koga kontroliše, i gde to može da vas odvede. Ako ste profesionalac i/ili želite da učestvujete u drag trkama, onda samo izvolite. Zaključak: neverovatan, neuporediv sa bilo čim drugim, ali nije za mene, niti za većinu ljudi, i u većini slučajeva – nije za upotrebu na ulici.

boss_hoss_3 boss_hoss_2

To je to za ovaj put! Planirao sam da pišem o nečemu drugom, ali sam bio previše zaokupljen novim Diavelom, jednostavno sam morao da napišem ovakav članak. Pozdrav!

1 komentar: