05. 02. 2011.

2011 Noviteti u klasi 600

Suzuki GSX-R 600 2011

Glavna vest u klasi od 600 kubika za 2011-tu godinu je Suzukijev potpuno novi GSX-R 600. Suzukijevi inženjeri su naročito ponosni na smanjenje mase od 9kg - za ovu klasu to je zaista odličan rezultat. Takođe se ističu i nove Brembo monoblock kočione čeljusti (neuobičajeno, jer Japanci mahom koriste Nissin ili Tokico čeljusti), kao i Showa big piston prednja viljuška (prošle godine Kawa je prva u klasi dobila ovakvu prednju viljušku i rezultat je bio odličan).

Rezultati prvih testova pokazuju da ove godine GSX-R postaje novi kralj klase od 600 kubika. Da, toliko je dobar. Sudeći po prvom blic uporednom testu britanskog magazina Motorcycle News, novi GSX-R je nešto malo bolji od Ninje ZX6, njihovog prošlogodišnjeg pobednika. Na testu su učestvovali svi modeli japanskih proizvođača, kao i čuvena Triumph Daytona 675 (ne nova 675R). Možete pogledati video na njihovom Youtube kanalu.

Iako ovo baš i nije tema ovog članka, treba spomenuti da je tu i takođe potpuno novi GSX-R 750, zaista strašna mašina - u klasi za sebe. Kao što pretpostavljate, vrlo je sličan modelu od 600 kubika, sa sličnim osnovnim karakteristikama, ali sa ekstra snagom.

GSX-R 600 ukratko:
-          Boja: Bela, Plavo-bela, Crna
-          Visina sedišta: 810 mm
-          Težina sa svim tečnostima: 187 kg
-          Snaga: 125.8 KS (93 kW)
-          Cena:
o       UK: 8,175 BRP
o       US: 11,599 USD
o       DE: 13,299 EUR

Na Suzuki sajtovima za Srbiju, BiH i Hrvatsku, u trenutku pisanja ovog teksta, nema još nikakvih informacija o novim modelima.





Triumph Daytona 675R

675R je unapređena Daytona 675, uglavnom usmerena ka upotrebi na stazi. Ugrađena je potpuno nova vrhunska prednja viljuška, specijalno za ovaj model pripremljena od strane firme Öhlins (43mm NIX30). Poput Suzukija, i Daytona 675R je dobila nove Brembo monoblock kočione čeljusti. Takođe je opremljena i quickshifter-om i oplemenjena (i olakšana) povećanom upotrebom carbon fibera. Instrumenti uključuju i štopericu i programabilne lampice za promenu brzina.
Pogon je nepromenjen.
Ovaj model se može nabaviti isključivo u jednoj specijalnoj boji - Kristalno bela, uz crni (jet black) detalj u donjem delu.

Pitam se kako bi se završio test magazina Motorcycle News da su umesto standardne Daytone koristili novu 675R. Triumph tvrdi da je 675R ultimativna trkačka mašina.

Daytona 675R ukratko:
-          Boja: Crystal White with Jet Black Belly Pan Split
-          Visina sedišta: 830 mm
-          Težina sa svim tečnostima: 185 kg
-          Snaga: 125 HP (92 kW)
-          Cena:
o       UK: 9,799 BRP
o       US: 11,999 USD
o       DE: 12,740 EUR
Zastupnik Triumpha (http://www.triumphsrbija.com) za Srbiju nema na svom websajtu informacije o modelima za 2011.
Ne znam postoji li zastupnik za Bosnu i Hrvatsku, ako neko ima podatke, bio bih zahvalan da nas sve obavesti - dodavanjem komentara. Hvala. :)


Honda CBR600F

Legenda se vratila! Ovog puta osnovu je nasledila direktno od Horneta CB600F - što uopšte nije loša stvar. Hondina 600F je dugo vremena predstavljala sam vrh klase od 600 kubika. Uvek je bila brza, okretna i zabavna za vožnju, a u isto vreme praktična i dovoljno udobna za svakodnevnu upotrebu i lakša putovanja. Moderne vrhunske šestotice jesu nešto brže od 600F, ali iskreno, one su vam potrebne samo ako želite da se trkate... ako vam trkanje nije najvažnija stvar u životu, a želite sportski motocikl od 600 kubika sa punim oklopom, sada imate izbor.

Otvoreno ću reći da sam mnogo uzbuđeniji zbog nove Honda CBR600F, nego zbog spomenutih Suzukija i Triumpha. Ako bih sad mogao poručim novu šestoticu po svom ukusu to bi bila nova CBR 600F. Rekao bih da je CBR 600F4i dobio vrednog naslednika.

Za kraj ću dodati i da se malo čudim Hondinom marketingu; 600F-u i novom Crossrunneru zasad gotovo da nije posvećena nikakva pažnja, dok su mi reklame, predstavljanja i komentari o novom CBR 250R gotovo dojadile.

CBR600F ukratko:
-          Boja: Crveno-bela, Plavo-bela, Crna
-     Visina sedišta: 800 mm
-     Težina sa svim tečnostima: 203 kg (210kg za ABS model)
-          Snaga: 100.5 KS (75 kW)
-          Cena:
o       UK: cena još nije objavljena
o       US: cena još nije objavljena
Sajt zvaničnog zastupnika Honde za Hrvatsku još nema podataka o novim modelima, mada bih napomenuo da je sajt odličan, redovno se održava, i siguran sam da će uskoro biti postavljene nove informacije.
Za razliku od njega sajt firme "Centar S" iz Srbije, Hondinog dilera za Srbiju, je izgleda napušten već više od dve godine, novih podataka nema ni od korova, neki linkovi ne rade uopšte, a ima pogrešno unetih informacija i slika. Izgladali bi bolje da nemaju sajt... videćemo hoće li kritika uroditi plodom. :)
BiH izgleda nema dilera za Honda motocikle - ili ih samo nema na internetu - ni od korova.







Ostali

Kawasaki ZX-6R, Yamaha R6 i Honda CBR600RR za ovu godinu ostaju nepromenjeni (verovatno samo sa promenom palete boja). ali svi su oni fantastični motocikli. Među šestoticama nižeg ranga takođe nema promena, tj. onako na brzinu, nisam uspeo da pronađem nikakve promene - u slučaju da sam nešto propustio, biću zahvalan ako mi neko skrene pažnju.

I tako, čekam detaljnije testove, a možda i priliku da lično isprobam neku od spomenutih mašina.

Nema komentara:

Objavi komentar