10. 02. 2011.

MV Agusta F3 - Egzotični začin za klasu 600 !


Share this :

Godina 2012. sigurno će biti veoma posebna, a pritom se nadam da se proročanstva civilizacije Maja neće ispuniti. Ne znam koliko su Maje bili pametni i obavešteni, ali svakako im je minus što nijednom nisu spomenuli novu MV Agustu F3. Ako su znali za nju, a nikad je nisu spomenuli, onda ja uopšte ne razumem te ljude.
Sledeće godine MV Agusta F3 napraviće haos na tržištu u klasi od 600 kubika i jedino što može da umanji njen uspeh je prevelika cena. To je tzv. "Agustino proročanstvo". ;)

Cena još nije definisana, ali s obzirom na cene ostalih modela MV Aguste i na ekskluzivnost marke, verovatno da će biti paprena. 

Ovo je prvi motocikl u toj klasi koji koristi Ride By Wire multi mapping sistem koji optimizuje izlaznu snagu za sve uslove vožnje i uključuje i kontrolu trakcije. Kombinovani ram od čeličnih cevi i aluminijumskih komponenti odlikuje se superiornom čvrstinom i izuzetno je kompaktan - najbolji u klasi. Ostale komponente su takođe vrh vrhova: potpuno podesljiva Marzocchi prednja viljuška i vrhunski zadnji amortizer firme Sachs. Prednje kočnice odlikuje Nissin-ov glavni kočioni cilindar, Brembo diskovi i Brembo radialno montirane čeljusti, moguće najskuplji kočioni set u klasi.
Verovatno najzanimljiviji deo motocikla je agregat. Specifična konstrukcija mašine slična je Daytoni 675/R, što znači tri cilindra upakovana u 675 kubika. Po mom skromnom mišljenju Triumph je pokazao koliko je ovakva konstrukcija motora dobra - nudi istu snagu kao i četvorovilindrične mašine od 599cc, ali isporučuje značajno bolji obrtni momenat, a dodao bih da je čak i kompaktniji od spomenutih četvorocilindraša. Ovaj koncept učinio je Triumph Daytonu višestrukim pobednikom uporednih testova u klasi od 600 kubika, i to tokom više sezona. Na tržište sada dolazi nova MV Agusta F3 sa istim konceptom agregata, ali uz još ekstremnije performanse i sa najboljim mogućim komponentama.

Priznajem da sam oduševljen trocilindarskim sportskim agregatima. Obožavam zvuk 3-cilindarskih mašina koje pravi Triumph i ne mogu da dočekam da osetim zvuk nove Aguste F3... verovatno će biti još bolji.
Tačna težina i snaga motora još nisu objavljeni, ali neće bit nikakvo iznenađenje ako to bude najlakši motocikl u klasi, a moguće i najsnažniji. 
Nema razloga da se mnogo raspravlja o estetici ovog motocikla. On je delo čuvenih italijanskih dizajnera, istih onih koji su stvorili Agustin model F4, koji je bio proglašen za najlepši motocikl na svetu za 2010. godinu.
Slike su tu, pa pogledajte i sami, a svako ko je uživo video neki od novijih motocikala MV Aguste zna da su u stvarnosti mnogo impresivniji nego na slikama.




MV Aguste retko bivaju uključene u uporedne testove, verovatno jer su previše skupe i ekskluzivne da bi bile olako nuđene šačici novinara da ih "kidaju" na trkaćoj pisti. Možemo se samo nadati da će neko od novinara biti dovoljno uporan i uticajan da nabavi jednu F3 i stavi je na test rame uz rame sa ostalim motorima iz grupe.
Najveći konkurent MV Agusti F3 verovatno će biti unapređena Daytona 675 - 675R, najbolja i najskuplja verzija Daytone 675 do sada. Jedva čekam da vidim ovaj okršaj.
Nekako sumnjam da ću ikada imati šansu da isprobam jednu MV Agustu, ali nikad se ne zna... znate, s obzirom da pišem jedan ovako čuveni blog o motociklima. Eh da! ;)

Nema komentara:

Objavi komentar